Problemen met inloggen?

Leerlingen hebben één overkoepelend schoolaccount voor de diverse digitale omgevingen: inloggen op school-PC's, Office 365 (waaronder de schoolmail), WIFI Eduroam, Somtoday.

Het schoolaccount van een leerling is geblokkeerd? De leerling komt dus niet meer in zijn account op de school-PC, in de schoolmail of op Wi-Fi Eduroam.

  • De leerling meldt dit bij zijn/haar mentor!
  • De mentor meldt dit bij de servicedesk
  • Het account wordt door de servicedesk gedeblokkeerd / voorzien van een (tijdelijk) nieuw wachtwoord en geeft dit door aan de mentor
  • De mentor geeft het door aan de leerling en de leerling kan weer aan het werk

Het inloggen op het schoolaccount lukt wel, maar de leerling komt niet in somtoday?

  • De leerling stuurt hierover een mail naar somtoday@portamosana.nl en legt zo duidelijk mogelijk uit wat het probleem is (op welk device lees je welke foutmelding? Print screen meesturen? Wat kun je niet vinden? )

Tenslotte: ouders kunnen ook inloggen op somtoday. Lukt het inloggen op somtoday niet meer, stuur dan een mail naar somtoday@portamosana.nl.

De werkgroep ICT