Porta Mosana

Nieuws

20-4-2016 |Ana Karren uit tto 2 tweede in landelijke finale Public Speaking Contest

Woensdag 6 april was een spannende dag. Onze tweede klasser tto Ana Karren, die de Public Speaking contest eerst bij ons op school en daarna in de regio had gewonnen, moest in Amersfoort proberen een mooie plek te verwerven in de Landelijke finale van de Public Speaking contest. Deze finale werd gehouden in het mooie theater De Lieve Vrouw en werd georganiseerd door het Europees Platform en Oxford University Press.

20-4-2016 |Oudertevredenheidsonderzoek van Kwaliteit Scholen: uw mening telt!

Vorige week kondigden wij in Porta Nieuws het Oudertevredenheidsonderzoek van Kwaliteit Scholen aan. Inmiddels heeft u via uw mail een uitnodiging met weblink gekregen om de vragenlijst in te vullen.

20-4-2016 |Expositie eindexamenwerk tekenen havo 5, tto/atheneum 6

Op dinsdag 19 april werd in het bijzin van veel ouders en leerlingen de expositie geopend van de eindexamenleerlingen tekenen. Sandra Hommen, docente tekenen, gaf tekst en uitleg bij de examenopdrachten van havo 5 en tto/vwo 6. Ook lichtte zij al een tipje van de sluier op omtrent de beoordeling door de 2e corrector. Deze vond een dag eerder plaats. “Hij was bijzonder onder de indruk en er zijn mooie cijfers behaald, in ieder geval geen enkele onvoldoende.”

13-4-2016 |Oudertevredenheidonderzoek Kwaliteit Scholen

De kwaliteit van ons onderwijs wordt regelmatig gemeten. Externe partners, waaronder de onderwijsinspectie, doen periodiek kwaliteitsonderzoeken. Ook LVO onderzoekt hoe het gesteld is met de kwaliteit, de vernieuwingen en de resultaten van ons onderwijs.

13-4-2016 |Geslaagde sportdagen bovenbouw 7 en 8 april

Donderdag 7 en vrijdag 8 april vonden voor de leerlingen van de bovenbouw (alle 4e en 5e klassen) sportactiviteiten plaats. De docenten L.O. hadden in overleg met de schoolleiding besloten om de keuzeactiviteiten dit schooljaar te bundelen en ze aan te bieden op bovengenoemde data meteen aansluitend aan de toetsweek. Het grote voordeel hiervan was tweeledig. Enerzijds konden de leerlingen heerlijk bijkomen van de studiebeslommeringen en anderzijds gaf het de docenten van de bovenbouw meer tijd voor hun correctiewerk.