Porta Mosana

Nieuws

20-3-2019 |Projectweek tto/vwo 5

Vanuit het perspectief van verscheidene leerlingen uit MAGT5A


20-3-2019 |Sportvriendelijke school: interview met Lisa Verhoeven

Het Porta Mosana College is een sportvriendelijke school en heeft veel leerlingen, die op hoog niveau sporten. De komende weken verschijnen in Porta Nieuws interviews met diverse leerlingen, die in verschillende takken van sport goede prestaties neerzetten. Deze week leest u over Lisa Verhoeven uit tto 6, die voetbalt bij KRC Genk Ladies.

13-3-2019 |Aanmelden schooljaar 2019-2020


Bedankt voor uw interesse in onze school.

Het online aanmeldformulier is niet langer beschikbaar, omdat de digitale aanmeldweken zijn verstreken. U kunt uw kind echter wel persoonlijk aanmelden bij onze school. Bij aanmelding vóór 1 mei wordt uw zoon of dochter op voorwaarde van een bij de school passend advies geplaatst. Bij aanmelding ná 1 mei wordt uw zoon of dochter op een wachtlijst geplaatst en aangenomen indien er plek is.

Wilt u uw zoon of dochter alsnog aanmelden?


13-3-2019 |Project Energie van de toekomst leerjaar 4

Op de donderdagmiddag voor de vakantie hebben de NG en NT- leerlingen uit 4 VWO gewerkt aan een actueel en complex thema, namelijk klimaatverandering. Het project werd ingeleid met een presentatie van Herman Betten, werkzaam bij DSM. Een van de belangrijkste uitdagingen in de nabije toekomst is de groeiende wereldbevolking, onder andere het gevolg van stijgende welvaart, minder kindersterfte en het stijgend aantal vaccinaties (met name in Azië en Afrika).

13-3-2019 |Projectdag Biologie 5 vwo Maastricht Universitair Medisch Centrum MUMC+: Hersenen

Op donderdag 28 februari togen de 5 vwo leerlingen die het vak biologie hebben naar het Maastricht Universitair Medisch Centrum+ (MUMC+) voor een derde editie van de projectdag Hersenen. Het programma was bomvol en heel erg interessant. Zo was er een lezing over hoe leren eraan toe gaat in de hersenen, en een lezing over kweekvlees. Maar ook werd er een Electro Myo-grafie op en door de leerlingen uitgevoerd en werd er humaan hersenweefsel met en zonder ziektes (oa. Alzheimer) bekeken